Tv, Μητερούλα

Το πρώτο ποστ σ’ αυτό το blog ένιωθα ότι το όφειλα στη τηλεόραση.

Είμαι τόσο εξαρτημένος που όταν ακούω κανέναν να λέει ότι δεν έχει ή ότι δεν βλέπει καθόλου τηλεόραση με τίποτα δε τον πιστεύω. Το κατά πόσο αυτή η κατάσταση ενέχει κάποια παθογένεια δε το γνωρίζω, πάντως είναι αναμφισβήτητα ένα από τα κοινά χαρακτηριστικά όλων σχεδόν (με επιφύλαξη) των ατόμων της γενιάς μου.

Σε μας το σλογκανάκι «παιδί μου κλείσε τη τηλεόραση και βγες έξω να παίξεις» που είχε αρχίσει να παίζει από λίγο παλαιότερα έγινε μία από τις απόλυτες εμμονές των μανάδων μας. Η χρήση της tv ως θεόσταλτης baby sitter που κρατάει ήσυχα τα παιδιά βέβαια δεν σταμάτησε ξαφνικά αλλά συνέχισε κανονικότατα καθώς μόνο σε εξάρσεις γονικού ενδιαφέροντος υποχωρεί για να δώσει τη θέση της στη προαναφερθείσα προτροπή-υστερία. Στο διαβολεμένο τηλεκοντρόλ ήρθε σύντομα να προστεθεί και το τηλεχειρηστήριο του playstation καθώς και το Pc και η κατάσταση άρχισε να σκαλώνει σε όλο και περισσότερες παραμέτρους.

Είμαστε αναμφισβήτητα η γενιά της οθόνης. Τα παιδιά που προτιμούσαν το tekken από τους καυγάδες σε σχολεία και αλάνες και που το ποδόσφαιρό δε το έπαιζαν με τα πόδια αλλά με τους αντίχειρες. Χα! αυτά ίσως είναι παραπλανητικές υπερβολές με ψήγματα πραγματικότητας αλλά ακούγονται τόσο διαολεμένα αληθοφανή…

Ώρες ώρες φοβάμαι ότι δεν έχουμε καμία προστασία από όλα αυτά, δεν μας έμαθε κανένας να αμυνόμαστε κι ας γεμίζουν το κεφάλι μας με συγκεχημένες πληροφορίες για τη κακή τηλεόραση. Και τη δεν ακούμε: Μας κάνει βίαιους, μας κάνει παθητικούς, μας κάνει ανορεξικούς, γκέι, αυτοκτονικούς, αποξενομένους, αλλοτροιωμένους, σεξομανείς…

Φοβάμαι τη τηλεόραση ίσως ακριβώς επειδή την λατρεύω, την έχω μέσα στο σπίτι μου, μέσα στο δωμάτιό μου, της δίνω ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μου. Δε ξέρω όμως τι μου επιστρέφει. Με κάνει άραγε χειρότερο και αν ναι γιατί της το επιτρέπω; Ίσως είναι μια απλή σχέση εξάρτησης (πράγμα που αν και ακούγεται τρομακτικό είναι εν μέρει παρήγορο καθότι απλοϊκό)

3 Σχόλια to “Tv, Μητερούλα”

  1. adiaforos Says:

    Ενδιαφέρων προβληματισμός, αν και ελαφρώς εκτός εποχής. Τι εννοώ: Για τη γενιά των γονιών μας η τηλεόραση δεν ήταν δεδομένη. Έχουν ζήσει μερικά (ή αρκετά) χρόνια χωρίς αυτή και ως εκ τούτου συγκρίνουν την «προ της τηλεόρασης» εποχή με τη «μετά». Για εμένα και εσένα (είμαστε, νομίζω, περίπου της ίδιας ηλικίας), η τηλεόραση είναι ένα δεδομένο. Γεννιόμαστε σε σπίτια με τηλεόραση και γι’ αυτό το λόγο αποτελεί τμήμα της ζωής μας.
    Νομίζω, λοιπόν, ότι δεν πρέπει τόσο να προβληματιζόμαστε για το κατά πόσο ή όχι πρέπει να βλέπουμε τηλεόραση, αλλά για το τι είδους τηλεόραση θα πρέπει να βλέπουμε και πόσο χρόνο θα πρέπει να αφιερώνουμε. Η αξία της τηλεόρασης, του PC, του ίντερνετ είναι αδιαμφισβήτητη και αυτό που θα πρέπει να μας απασχολήσει είναι ο τρόπος χρήσης τους.
    Έχοντας γράψει τα παραπάνω, οφείλω να δηλώσω ότι δεν είμαι καθόλου εξαρτημένος από την τηλεόραση (δεν έχω καν συσκευή στο διαμέρισμα), αλλά αρκετά εξαρτημένος από τον υπολογιστή και το ίντερνετ.

    ΥΓ: Ωραία και τα άλλα posts.

  2. coperty Says:

    Μα εκεί έγκειται και ο προβληματισμός μου (η αυτό τουλάχιστον προσπάθησα να δείξω…) στη διαχείρηση του μέσου γιατί η ύπαρξή του μου είναι κάτι παγιωμένο που δεν αλλάζει. Η διαχείρηση έρχετε σε άμεση συνάρτηση όμως με την (ανύπαρκτη) πληροφόρηση.

  3. adiaforos Says:

    Μιλώντας για την τηλεόραση, θα συμφωνήσω ότι η ποιότητα της παρεχόμενης πληροφόρησης δεν είναι και η καλύτερη. Αυτό, όμως, αφορά όλα λίγο ως πολύ τα μέσα ενημέρωσης, είτε αυτά είναι παραδοσιακά, είτε πιο «μοντέρνα». Είναι γνωστοί οι περιορισμοί των ΜΜΕ όσον αφορά την παροχή αντικειμενικής πληροφορίας.

Σχολιάστε

