Επαγγελματικός αποπροσανατολισμός

douleia

Πάντα κάτι απαντούσα στην ερώτηση τι θες να γίνεις όταν μεγαλώσεις. Όχι σαν τα παιδιά που λένε δηδαδη δε ξέρω, δεν έχω αποφασίσει και τέτοια. Ξεκίνησα από ακροβάτης (η μάνα μου αναχαίτισε τις φιλοδοξίες λέγοντας ότι έπρεπε να είχα γεννηθεί σε οικογένεια ακροβατών, omg τώρα που γεννήθηκα σε οικογένεια δημοσίων υπαλλήλων δε θέλω να σκέφτομαι που οδεύω!!), μετά ήθελα να γίνω Μάγειρας (ύπουλα προσπάθησε να με ξεγελάσει εκμεταλευόμενη αυτή μου τη κλίση η γιαγιά λέγοντας ότι οι μάγειρες τρων όλα τα φαγητά. Δεν έτρωγα φακές-φασόλια-μπάμιες και φυσικά δεν ενέδωσα στο δόλιο εκβιασμό. Έτσι η γαστρονομία έχασε ένα φοβερό ταλέντο). Μετά η πρώιμη εφηβεία με έριξε στα βαριά (τι θα σπουδάσεις?). Το σχολείο με βοήθησε να ανακαλύψω τις κλίσεις μου (χαχαχαχααχαχαααα) μου έδειξε τις επιλογές που είχα (μας έκανε Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό ένας πετσάνγκας γυμναστής!) και για μια φάση άρχισα να το σκέφτομαι για ΜΜΕ (από κει μου μεινε το αποθύμενο για blog απ’ ότι φαίνεται). Και φτάνουμε στο τραυματικό σήμερα, όπου θέλω δε θέλω, πρέπει να διαλέξω εντός τετραμήνου… Οκ, σήμερα δηλώνω ότι θέλω να σπουδάσω ψυχολογία, άντε να δούμε.

4 Σχόλια to “Επαγγελματικός αποπροσανατολισμός”

  1. desiderius Says:

    Αγαπητέ,

    Στα 24 μου χρόνια θυμάμαι με ακραία αποστροφή και αυτολύπηση τον καιρό που διανύεις τώρα. Κι εμένα ένα από τα προβλήματά μου ήταν η σχολή που θα διάλεγα. Φυσικά υπέκυψα στη νοοτροπία που το περιβάλλον μου μού επέβαλλε, όχι με πίεση και εξαναγκασμό, μα με τρόπο εντελώς υπόγειο και ύπουλο. Φυσικά μιλάω για την αντίληψη ότι πρέπει να διαλέξουμε κάτι που θα μας βοηθήσει να βρούμε δουλειά, που δεν θα είναι περίεργο και ξένο με τον κόσμο μας, και που θα είναι «αντάξιο των δυνατοτήτων μας»: δεν γίνεται να είσαι καλός μαθητής και να μην πας πολυτεχνείο, νομική ή ιατρική! Δεν τους κατηγορώ και τόσο, στο βαθμό που κι αυτοί είναι θύματα, με τον δικό τους τρόπο, ανάλογων νοοτροπιών. Τώρα κοντεύω να πάρω το πτυχίο μου από μια σχολή που μου άρεσε με τον καιρό, μα νομίζω δεν θα μου ταιριάξει ποτέ απόλυτα.

    Η φάση στην οποία βρίσκεσαι είναι πολύ δύσκολη. Δεν σε ξέρω και δεν έχω δικαίωμα να προσπαθήσω να σε επηρεάσω. Μια μόνο κουβέντα, κι ας ακούγεται κοινότοπη και μεγαλόστομη: Μην διαλέξεις κάτι για τους άλλους, μα για σένα. Άκου αυτό που ζητά το μέσα σου. Κρατώντας παράλληλα στο μυαλό σου ότι σημασία δεν έχει τόσο η επιλογή μα, από τη στιγμή που διαλέξεις κάτι και το πετύχεις, ή από τη στιγμή που σου προκύψει οτιδήποτε μέσα από τις πανελλήνιες και τις βάσεις, αυτό να το βάλεις μέσα σου και να το καλλιεργήσεις με την ψυχή σου.

  2. indictos Says:

    Just be yourself.

  3. Rodia Says:

    Θα σου έλεγα να προσπαθήσεις να δεις τη ζωή σου πώς θα είναι κάνοντας αυτό που θέλεις περισσότερο.. όχι να σκέφτεσαι το επάγγελμα σαν λέξη εντυπωσιασμού -για τους «άλλους»..
    Φαντάσου αυτό που σε ευχαριστεί πάνω απ’ όλα! αυτό που θα αντέξεις να το κάνεις κάθε μέρα για πολλά πολλα χρόνια…
    Το μικρότερο παιδί μου, ήρθε μια μέρα σπίτι γεμάτο χαρά και μου είπε, αφού είχε περάσει πολλές μέρες να σκέφτεται και να αλλάζει το ένα επάγγελμα μετά το άλλο:
    – μαμά! αποφάσισα τι θέλω να γίνω! στα σίγουρα!
    – πώς κι έτσι, τόση σιγουριά; δε θα ξαναλλάξεις;
    – όχι μαμά, όχι! Μου αρέσει να ασχολούμαι με παιδάκια! θα γίνω νηπιαγωγός!
    Μετά, μου διηγήθηκε πως συνάντησε ένα παιδάκι στο δρόμο και πως μιλώντας του ένιωσε να γεμίζουν οι μπαταρίες κι έτσι αποφάσισε.

    ..θα μπορούσα να αντισταθώ.. έχω και ολόκληρο γραφείο που τώρα ψάχνω να βρω πού να δώσω τα βιβλία και τα διάφορα σύνεργα της δουλειάς μου.. και έλπιζα ότι τουλάχιστον το μικρό θα ακολουθούσε το επάγγελμά μου.. αλλά. Αλλά, είμαι ευτυχισμενη που βρήκε το δρόμο του!

    Σου εύχομαι να τον βρεις με την καρδιά σου και να τον ακολουθήσεις, να «γίνεις αυτός που είσαι» -όπως είπε ένας σοφός (Νίτσε, νομίζω)
    :-))

  4. Εαρινή Συμφωνία Says:

    Είναι πολύ σημαντικό να σπουδάσεις αυτό που θέλεις, αυτό που σου αρέσει, αυτό που σε ελκύει- και μη δίνεις, ακόμα, σημασία στην επαγγγελματική αποκατάσταση. Κι εγώ, φιλολογία σπούδασα και άλλο επάγγελμα κάνω. Αν από τώρα τα υποτάξεις όλα στο «πρέπει»,τι θα κάνεις μετά;

Σχολιάστε

